Want to share this Foto on another web-site or blog?

Paste one of the following lines in to your site, blog or profile page..

Script:

HTML (for myspace, bebo etc):

BBCode (for message boards/forums):
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]


Buah Mulberry
Mail this Foto to a friend
Search BoardTracker for..
Buah Mulberry



< Previous

Next >
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]


Wednesday, 10-Jan-2007 07:27
Takde Kije (II)
Mmg takde kije nak buat...cuma nak tempek gambar yg bonda ambik kat kampung dulu sebelum balik KL...


ULAM BEBERAS
Bonda panggil Pucuk Beras.. Ada juga khasiatnya tapi bonda tak tau la apa dia.. :-D gambar ni bonda snap masa hari korban aritu.. dan bukan stakat snap gambar saja..lepas snap terus petik ulam ni byk2..balik rebus mkn dgn nasi.. rasa dia lemak2 je..sedap weh!

[img]http://2.srv.fotopages.com/2/13433371.jpg[img]
POKOK MULBERRY
Pokok ni ada khasiatnya.. baik utk org yg slalu migrain/sakit kepala.. yg tu jelah yg bonda tau pun.. :-D Bukan stakat buah dia je yg boleh dimakan..pucuk dia pun boleh makan..sesetengah org buat guna pucuk ni buat masak lemak putih campur taugeh dgn udang.. Buah dia lak boleh buat jem..boleh makan mentah jugak..kalau warna merah tu rasa dia masam2 skit..kalau warna dia hitam tu yg tu paling manis.. pokok ni depan umah mak... buah dah byk yg gugur sebab tukang kutip lambat balik (bonda le tu..) :-> .. Buah ni mmg feveret bonda.. everytime balik kg mmg pokok ni la bonda cari pastu terus duduk depan pokok ni sambil makan buah dia.. (buruk tul prangai!) LOL

© Pidgin Technologies Ltd. 2008.